Boginfo

  
 
Museum Tusculanums Forlag bruger cookies for at huske dine indstillinger. Ved at bruge sitet accepterer du dette. Accepter cookies
 
Nyhedsbrev   Print siden   

Andreasen, Uffe
Diplomati og globalisering
En introduktion til Public Diplomacy

2010, 158 sider
ISBN 978-87-635-3310-2



Vejl. pris119 DKK  18 $  16 €  14 £
Onlinepris119 DKK  18 $  16 €  14 £

Må du bare eje denne bog?

Man kan desværre ikke købe direkte i vores webshop lige nu da den betalingsløsning vi tidligere har anvendt, er lukket.

En ny – og bedre – hjemmeside er på vej, men den er ikke helt klar endnu.

Indtil den lanceres, kan du bestille bøger på den gammeldags maner, ved at skrive til order@mtp.dk. Så sender vi dig bøgerne med en faktura.

Husk at angive navn og adresse til forsendelsen i din mail.

Bestillinger sendes som udgangspunkt som pakker til afhentning; læs mere her. Hvis du behøver levering til døren, så angiv også det i din bestilling.


 Se udvalgte sider

 Indholdsfortegnelse

▼ Din mening

Fås også som e-publikation


Fås også som trykt bog


Diplomati og globalisering er en introduktion til de nye udfordringer, det internationale diplomati står overfor, ikke mindst efter 11. september 2001.

Som supplement til de traditionelle økonomiske og militære magtmidler foreslår forfatteren, at der i stigende omfang satses på "soft power"-værdier og markedsføringen af dem, "offentligt diplomati" eller "public diplomacy".

Bogen er en af de første internationalt baserede introduktioner til dette nye diplomatiske værktøj. Med eksempler fra USA, Kina og en række europæiske lande beskrives på teoretisk vis forbindelsen til begreber som konstruktivisme og soft power, ligesom der gives en række praktiske anvisninger på metoder og redskaber på området.

Blandt de emner, der behandles, kan nævnes netdiplomati, kulturdiplomati, branding, benchmarking, propaganda, e-discussion, TV, personudveksling, landeportal og nationalstat. Herudover behandler bogen public diplomacy''s betydning for områder som eksport, forskning, handel, investering, kultur osv.

Bogen munder ud i en beskrivelse, der peger på public diplomacy som "globaliseringens nødvendige redskab".

Uffe Andreasen (f. 1943), er mag.art. i litteraturhistorie fra Københavns Universitet. Siden 2001 presse- og kulturchef ved den danske ambassade i Berlin. I perioden 1988-1998 havde han en tilsvarende stilling ved ambassaden i Paris, ligesom han i en årrække var Danmarks faste repræsentant ved UNESCO. Desuden tidligere universitetslektor ved Kiels Universitet, redaktør på Gyldendals Forlag og chefkonsulent i udenrigsministeriet. Uffe Andreasen har skrevet en række bøger om dansk guldalder og i udenrigsministeriet redigeret bøger som Focus on Denmark og Denmark - gateway to the Baltic Sea Region, samt været leder af informationsprojektet Prodan og oprettelsen af landeportalen www.denmark.dk


 
Emneområde | Samfunds­videnskaberne og politik |
Emneord | Diplomati | Formidling | Globalisering | Kommunikation | Nationalstaten | Udenrigspolitik |
Specifikt emneord | 11. september | Netværk |
Periode | 21. årh. |
Sprog | Dansk |

Indhold

Pressen skrev


Alle udgivelser af

Uffe Andreasen som forfatter

Diplomati og globalisering
2007, ISBN 978-87-635-0742-4, hft
 


Indlæg offentliggøres med navn og e-mail. Forlaget forbeholder sig ret til at redigere og udelade indlæg.




Museum Tusculanums ForlagRådhusvej 192920 Charlottenlund
Tlf. 3234 1414info@mtp.dk
CVR: 8876 8418

Bank: Danske Bank, 1092 København KBIC: DABADKKK
Reg.nr.: 1551Kontonr.: 000 5252 520IBAN: DK98 3000 000 5252520

www.mtp.dk er en e-mærket netbutik, og derfor har du altid adgang til e-mærkets gratis Forbrugerhotline, når du handler hos os.

©2004–2020 Museum Tusculanums Forlag. Alle rettigheder forbeholdes. Ved brug af dette site anerkender og accepterer du, at indholdet på dette site tilhører MTF eller tredjemand fra hvem MTF afleder sine rettigheder, samt at indholdet er ophavsretligt beskyttet og ikke må anvendes uden forudgående skriftlig samtykke fra MTF. Du anerkender og accepterer yderligere, at varemærker, kendetegn, varenavne, logoer og produkter vist på dette site, er beskyttet og ikke må anvendes uden forudgående skriftligt samtykke fra MTF.


Handelsbetingelser Juridiske betingelser Behandling af personlige oplysninger