Boginfo

  
 
Museum Tusculanums Forlag bruger cookies for at huske dine indstillinger. Ved at bruge sitet accepterer du dette. Accepter cookies
 


Grodal, Torben Kragh, Iben Thorving Laursen & Bente Larsen
Northern Lights vol. 3.
Visual Authorship. Creativity and Intentionality in Media

2005, 272 sider, hft.
ISBN 978-87-635-0128-6
Tidsskrift: Northern Lights
ISSN 1601-829X
0
Vejl. pris225 DKK  34 $  30 €  27 £
Onlinepris180 DKK  28 $  24 €  22 £

Må du bare eje denne bog?

Man kan desværre ikke købe direkte i vores webshop lige nu da den betalingsløsning vi tidligere har anvendt, er lukket.

En ny – og bedre – hjemmeside er på vej, men den er ikke helt klar endnu.

Indtil den lanceres, kan du bestille bøger på den gammeldags maner, ved at skrive til order@mtp.dk. Så sender vi dig bøgerne med en faktura.

Husk at angive navn og adresse til forsendelsen i din mail.

Bestillinger sendes som udgangspunkt som pakker til afhentning; læs mere her. Hvis du behøver levering til døren, så angiv også det i din bestilling.





Søg direkte i bogen her




Visual Authorship er en essaysamling, som tilbyder en ny tilgang til studiet af forfatterskab. Forfatterne påpeger, hvorledes individuel kreativitet er væsentlig i vore dages mangefacetterede medielandskab. Den individuelle kreativitet og forfatterskabets rolle diskuteres i forhold til film, fjernsyn, computerspil og internet. Kognitions- og emotionsteorier giver nye redskaber til at forstå visuel æstetik; de forklarer, hvorfor kunstværker bliver skabt af individer og ikke af diskurser og ideologier. Flere bidragydere analyserer udførligt Lars von Triers værker.

Visual Authorship er en essaysamling, som tilbyder en ny tilgang til studiet af forfatterskab. Forfatterne påpeger, hvorledes individuel kreativitet er væsentlig i vore dages mangefacetterede medielandskab. Den individuelle kreativitet og forfatterskabets rolle diskuteres i forhold til film, fjernsyn, computerspil og internet. Kognitions- og emotionsteorier giver nye redskaber til at forstå visuel æstetik; de forklarer, hvorfor kunstværker bliver skabt af individer og ikke af diskurser og ideologier. Flere bidragydere analyserer udførligt Lars von Triers værker.

English
Visual Authorship is a collection of essays which offers a new approach to the study of authorship. The contributors point out that individual creativity is essential in the richly faceted media landscape of today. The individual creativity and the role of authorship are discussed in relation to film, television, computer games and the internet. Theories of cognition and emotion offer new tools for the understanding of visual aesthetics; they explain why works of art are created by individuals and not by discourses and ideologies. Several contributors analyse in detail the works of Lars von Trier.

 
Emneområde | Film og medier |
Emneord | Filmhistorie | Skuespil |
Specifikt emneord | Auteur-teori | Computerspil | Dokumentarfilm | Filminstruktion |
Biograferet person | Dennis Potter | Lars von Trier | Ole Palsbo |
Sprog | Engelsk |

Indhold


e-Tidsskriftsartikler




Pressen skrev
"Some of the essays in this volume are especially helpful with regard to empirical matters related to authorship. There are informative and insightful critical discussions of Lars Trier, and Tyberg provides a very useful survey of discussions of the authorship of Carl Dreyer. Anyone teaching some of Dreyer's works could find this an especially useful essay."
- Paisley Livingstone, Film Studies







Museum Tusculanums ForlagRådhusvej 192920 Charlottenlund
Tlf. 3234 1414info@mtp.dk
CVR: 8876 8418

Bank: Danske Bank, 1092 København KBIC: DABADKKK
Reg.nr.: 1551Kontonr.: 000 5252 520IBAN: DK98 3000 000 5252520

www.mtp.dk er en e-mærket netbutik, og derfor har du altid adgang til e-mærkets gratis Forbrugerhotline, når du handler hos os.

©2004–2020 Museum Tusculanums Forlag. Alle rettigheder forbeholdes. Ved brug af dette site anerkender og accepterer du, at indholdet på dette site tilhører MTF eller tredjemand fra hvem MTF afleder sine rettigheder, samt at indholdet er ophavsretligt beskyttet og ikke må anvendes uden forudgående skriftlig samtykke fra MTF. Du anerkender og accepterer yderligere, at varemærker, kendetegn, varenavne, logoer og produkter vist på dette site, er beskyttet og ikke må anvendes uden forudgående skriftligt samtykke fra MTF.


Handelsbetingelser Juridiske betingelser Behandling af personlige oplysninger