Boginfo

  
 
Museum Tusculanums Forlag bruger cookies for at huske dine indstillinger. Ved at bruge sitet accepterer du dette. Accepter cookies
 
Nyhedsbrev   Print siden   

Galal, Ehab & Mette Thunø
Globale medier i verdens brændpunkter
Religion, politik og kultur

2009, 169 sider
ISBN 978-87-635-1093-6



Vejl. pris148 DKK  23 $  20 €  18 £
Onlinepris118 DKK  18 $  16 €  14 £

Må du bare eje denne bog?

Man kan desværre ikke købe direkte i vores webshop lige nu da den betalingsløsning vi tidligere har anvendt, er lukket.

En ny – og bedre – hjemmeside er på vej, men den er ikke helt klar endnu.

Indtil den lanceres, kan du bestille bøger på den gammeldags maner, ved at skrive til order@mtp.dk. Så sender vi dig bøgerne med en faktura.

Husk at angive navn og adresse til forsendelsen i din mail.

Bestillinger sendes som udgangspunkt som pakker til afhentning; læs mere her. Hvis du behøver levering til døren, så angiv også det i din bestilling.


 Se udvalgte sider

 Indholdsfortegnelse

▼ Din mening
▼ Kunder, som har købt denne titel, købte også

Massemedierne spiller en helt central rolle i fremstillingen og formidlingen af konflikter og brændpunkter rundt om i verden i dag. De er afgørende aktører i en globaliseret verden, hvor kendskabet til andre samfund og kulturer er en nødvendig forudsætning for international sameksistens. At undersøge udviklingen i andre landes mediediskurser giver en forståelse af, hvordan politik, religion, kultur og sprog spiller sammen inden for nationalstatens rammer.

Bogen behandler regioner såsom Kina, Rusland og Mellemøsten, der er karakteriserede ved politiske konflikter og hurtige forandringsprocesser. Fra forskellige vinkler belyser bogen, hvordan konventionelle og nye medier udfordrer eksisterende magtstrukturer, og hvordan staterne reagerer på disse udfordringer.

Bogens artikler spænder over emner som russiske weblogs, kommercialiseringen af kinesiske medier og kinesisk dokumentarisme, arabisk satellit-tv, persiske internetmedier, kristne medier i Egypten og muslimske livsstilsmagasiner i Holland m.m.

Gennem de mange artikler giver bogen eksempler på de politiske, kulturelle og religiøse forandringsprocesser, der præger disse regioner og på de lokale fortolkninger af verden, som finder deres vej ind i disse områders medier.

Ehab Galal, ph.d.-stipendiat ved Institut for Tværkulturelle og Regionale Studier, Københavns Universitet.

Mette Thunø, ph.d., prodekan for forskning ved Det Humanistiske Fakultet, Københavns Universitet.

 
Emneområde | Film og medier |
Emneord | Globalisering | Identitet | Internet | Islam | Minoritetsstudier |
Specifikt emneord | Journalistik | TV |
Periode | 21. årh. |
Sprog | Dansk |

Indhold

Pressen skrev


 
 


Indlæg offentliggøres med navn og e-mail. Forlaget forbeholder sig ret til at redigere og udelade indlæg.
Kunder, som har købt denne titel, købte også
Tegnets tid     Simonsen, Dorthe Gert
Tegnets tid
2003

Politikkens væsen     Aron, Raymond
Politikkens væsen
2003

Hamburg: Building for the Growing City     Offices for Urban Developmnt and the Environment, Free hanseatic City of Hamburg
Hamburg: Building for the Growing City
2006

En postmoderne helgen?     Habermann, Ulla
En postmoderne helgen?
2007

Fejder     Stjernfelt, Frederik, Frederik Tygstrup & Martin Zerlang (red.)
Fejder
2004





Museum Tusculanums ForlagRådhusvej 192920 Charlottenlund
Tlf. 3234 1414info@mtp.dk
CVR: 8876 8418

Bank: Danske Bank, 1092 København KBIC: DABADKKK
Reg.nr.: 1551Kontonr.: 000 5252 520IBAN: DK98 3000 000 5252520

www.mtp.dk er en e-mærket netbutik, og derfor har du altid adgang til e-mærkets gratis Forbrugerhotline, når du handler hos os.

©2004–2020 Museum Tusculanums Forlag. Alle rettigheder forbeholdes. Ved brug af dette site anerkender og accepterer du, at indholdet på dette site tilhører MTF eller tredjemand fra hvem MTF afleder sine rettigheder, samt at indholdet er ophavsretligt beskyttet og ikke må anvendes uden forudgående skriftlig samtykke fra MTF. Du anerkender og accepterer yderligere, at varemærker, kendetegn, varenavne, logoer og produkter vist på dette site, er beskyttet og ikke må anvendes uden forudgående skriftligt samtykke fra MTF.


Handelsbetingelser Juridiske betingelser Behandling af personlige oplysninger